- Sirküler
-
İhracat e-Faturası Düzenlenip Gönderilmesi Hususunda Yaşanan Aksaklıklar İle İlgili Yapılması Gereken İşlemler Hakkında Açıklama Yapılmıştır.
Yazdır
Sirküler ( 2017 / 75 )
İstanbul, 10.07.2017
Sayın Müşterilerimiz,
Değerli Meslektaşlar,
Konu: İhracat e-Faturası Düzenlenip Gönderilmesi Hususunda Yaşanan Aksaklıklar İle İlgili Yapılması Gereken İşlemler Hakkında Açıklama Yapılmıştır.
Gelir İdaresi Başkanlığı efatura.gov.tr internet sitesinde ihracat e-faturası düzenlenip gönderilmesi hususunda yaşanan aksaklıklar ile ilgili yapılması gereken işlemler hakkında duyuru yayımlamıştır. Duyuru metni şöyledir.
“İHRACAT e-FATURASI DÜZENLENİP GÖNDERİLMESİ HUSUSUNDA YAŞANAN AKSAKLIKLAR İÇİN YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER HAKKINDA DUYURU
GİB veya GTB sistemlerinde bir sorun yaşandığında (1210 ya da 1220 kodu alındığında) ihracat işlemlerinin aksamaması için e-faturaların kağıt çıktılarına istinaden gümrük çıkış işlemleri tesis edilebilir. Bunun için söz konusu e-fatura kağıt çıktısının bir örneği alınıp, ihracatta e-fatura uygulaması öncesinde kullanılan matbu ( kağıt/e-arşiv) faturada yapıldığı gibi belge üzerine ihracatçı tarafından kaşe ve imza tatbik edilerek ve GÇB’ye “0100” belge kodu ile eklenerek ihracat işlemlerine devam edilebilir. Sistemde yaşanan aksaklık giderildikten sonra GTB tarafından gerekli sistem yanıtı dönülecek olup, söz konusu e-Faturanın GTB portali üzerinden manuel olarak kapatılması gerekecektir. Manuel kapatma işlemi ile ilgili olarak gerekli altyapı hazırlandığında ayrıca duyurulacaktır.
Duyurulur.”
Saygılarımızla.
ULUSAL BAĞIMSIZ DENETİM VE
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
Registered Firm of US PCAOB “Public Company Accounting Oversight Board”
Member of Russell Bedford International – a global network of independent professional services firms