slider 735 slider 734 slider 733 slider 732 slider 730 slider 729 slider 727 slider 725

  Yazdır

Sirküler ( 2021 / 163 ) İstanbul, 16.11.2021

Sayın Müşterilerimiz,

 

Değerli Meslektaşlar,

 

Konu: Elektronik Beyanname Aracılık Ve Sorumluluk Sözleşmesi Bilgilerinin e-Birlik Sisteminde Yer Alan Hizmet Sözleşmesi Bilgileri İle Kontrolü Ve Güncellenmesine İlişkin Duyuru Yayınlanmıştır.

 

15.11.2021 tarihinde Gelir İdaresi Başkanlığının www.ebeyannamegib.gv.tr internet sayfasında 01 Ocak 2022 tarihinden itibaren Başkanlık sistemlerinde yer alan Elektronik Beyanname Aracılık Ve Sorumluluk Sözleşmesi bilgileri ile TÜRMOB sistemlerinde yer alan sözleşme bilgileri kontrol edilerek beyannameler alınacağı, beyanname gönderilmesi sırasında gecikme yaşanmaması için yapılması gerekenler hakkında duyuru yayınlanmıştır.

 

Bahse konu Duyuru metnine aşağıda yer verilmiştir.

 

Saygılarımızla.

 

ULUSAL BAĞIMSIZ DENETİM VE

YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.

 

Registered Firm of US PCAOB “Public Company Accounting Oversight Board”

Member of Russell Bedford International – a global network of independent professional services firms

 

 

Elektronik Beyanname Aracılık Ve Sorumluluk Sözleşmesi Bilgilerinin e-Birlik Sisteminde Yer Alan Hizmet Sözleşmesi Bilgileri İle Kontrolü Ve Güncellenmesine İlişkin Duyuru

 

            Bilindiği üzere, Başkanlığımızca 15 Şubat 2021 tarihinden itibaren, https://intvrg.gib.gov.tr/ adresinden Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi bilgi girişi esnasında, girişi yapılan hizmet sözleşmesi bilgileri online olarak, e-Birlik Sisteminde bulunan hizmet sözleşmelerine ait bilgiler ile teyit edilmeye başlanmıştır.

            15 Şubat 2021 tarihinden önce düzenlenerek Başkanlığımız sistemlerine girişi yapılan sözleşmelerde yer alan hizmet sözleşmesi bilgilerinde hatalı kayıtlar olduğu tespit edildiğinden, bu tarihten önce sisteme girilmiş olan sözleşmelerin güncellenmesi ihtiyacı doğmuştur. Bu nedenle meslek mensuplarının internet vergi dairesi sisteminde Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi düzenlerken beyan ettiği “Hizmet Sözleşmesinin Tarihi” ve “Hizmet Sözleşmesinin Numarası” bilgilerinin güncellenmesi gerekmektedir.

            Güncelleme işlemi için “https://intvrg.gib.gov.tr/” adresinde yer alan “e-Beyanname Yetki Bilgileri” sekmesi altındaki “Geçerli e-Beyanname Sözleşmeleri Listesi” bölümüne girilerek “Hizmet Sözleşmesinin Tarihi” ve “Hizmet Sözleşmesinin Numarası” bilgilerinin kontrol edilmesi, TÜRMOB sistemlerinde yer alan hizmet sözleşmesinin formatına uygun hale getirilerek “Güncelle” butonuna basılması yeterlidir.

            01 Ocak 2022 tarihinden itibaren Başkanlığımız sistemlerinde yer alan Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi bilgileri ile TÜRMOB sistemlerinde yer alan sözleşme bilgileri kontrol edilerek beyannameler alınacaktır. Beyanname gönderilmesi sırasında gecikme yaşanmaması için son günlere kalmadan gerekli kontrollerin ve güncellemelerin yapılması önem arz etmektedir.

            Duyurulur.